Wednesday, November 24, 2010

Kontorassistent!

Da har jeg vært på jobb for første gang på to år, betalt jobb! Det føles ikke som om jeg har vært arbeidsledig i to år, men jeg har vært sykemeldt pga bekkenløsning, fulltids mamma og så student og mamma. Nå er jeg student, arbeidssøkende, jobbende og mamma - multitasking! Ikke "multi-kriminell" som politisjef Killengren refererer til, i motsetning til kun kriminell, skjønte aldri den...

Jeg jobbet mine 7,5 timer på Bekkelaget skole som kontorassistent, og det var absolutt helt ok. En jobb å dra til, som i tilegg var betalt. Lønn blir bra! Har forsøkt å trøste meg med at jeg kan være idealist å redde verden, når jeg har vært så praktisk å gift meg med en ingeniør; og han kan tjene penger med god samvitighet, han har jo giftet seg med en som skal redde verden.. men i lengden funker det jo ikke, ikke når man bygger hus. Jeg har vel bare forsøkt å motivere å leve på min mann, siden jeg har gått hjemme og det har til tider vært vanskelig føle seg behøvd (av annet enn en sønn). Man vil jo bidra til samfunnet man mottar alle velferds tilbud fra. For meg er det dessverre ikke nok å bare gå hjemme og ta hånd om barn og hus, det er så mye annet jeg og vil, så da får jeg begynne som kontorassistent.

No comments: