Tuesday, January 18, 2011

Bemanningsbyråer - og mangelen på jobb

Som sikkert tidligere nevnt jobber ejg for et bemanningsbyrå, jeg er tilogmed registrert på flere, men jobbene virker la vente på seg. Da jeg registrerte meg i midten av oktober(!) som interessert i fulltids jobb(hva som helst forutenom rengjøring og lager), trodde jeg ikke at jeg fortsatt skulle sitte her i midten av januar, med kun 40 % via bemanningsbyrået. I følge både dem, og min nåværende oppdragsgiver, er jeg nemlig meget godt kvalifisert, og mangelvare. De skulle få inn både et og to fulltids langtids oppdrag med jevne mellomrom, ikke minst i den sektoren jeg ønsker meg inn i nå - statlig saksbehandler (vel og merke i mangel av ånå frem til andre mer relevante jobber).

Spørsmålet er nå, hvor blir alle jobbene av, hvem får de? Jeg trodde nemlig Adecco var relativt store, men noen må jo sitte å vinne alle anbudene Adecco ikke får?!? Noen tips, anyone?

Nå er jeg så heldig at jeg får fortsette her jeg er nå, men i lengden ønsker jeg meg jo noe mer fast, og evnt litt høyere lønn enn via et bemaninngbyrå, det er jo en kjent sak at deler av potten går i lomma deres...

No comments: